Meistä

Alankomaalainen yhdistys Suomessa, joka on yhdistyksemme virallinen nimi, järjestää tapahtumia Suomessa asuville hollantilaisille, hollanninkielisille ja muille hollannin kielestä ja kulttuurista kiinnostuneille. Suomessa asuvat noin 800 hollantilaisia. Jäsenten määrä on noin 250.Yhdistys julkaisee neljä kertaa vuodessa hollanninkielistä lehteä: Noorderlicht. Se sisältää kaikenlaisia kiinnostavista asioista juttuja, kuten satelliitti-tv, kaksikielisyys, tulevat tapahtumat, haastattelut jne.

Jäsenistö muodostaa värikkään kokoelman hollantilaisia maahanmuuttajia, suomalaisia paluumuuttajia, maahanmuuttajien lapsia, hollanninkielisiä opiskelijoita ja eläkeläisiä. Totta on, että suurin osa hollantilaisista on muuttanut Suomeen avioliiton kautta. Muun muuassa H.M. Kuningatar Beatrix viittasi siihen kun hän piti vastaanoton kaikille Suomessa asuville hollantilaisille Kalastajatorpalla 1. kesäkuuta 1995:

"Huomasin, että kauniin luonnon lisäksi, on muita syitä muuttaa Suomeen"

hollapset klein

Tavoite

Suomessa asuvien hollantilaisten välisten yhteyksien ylläpito ja edistäminen. Yhdistyksen kieli on hollanti.

Historia

Ei kukaan taida tietää täsmälleen milloin yhdistys aloitti toimintansa Suomessa. Todennäköistä on, että yhdistys aloitti toimintaansa, kun kolme kymmentä luvulla Philips Finland perustettiin. Ainakin Philipsin toimitusjohtaja vuokrasi Seurahuoneen salli viettämään 5. joulukuuta vuonna 1946 Sinterklaas juhla. Myös vanhin jäsen muistelee, että jo viisikymmentä luvulla oli Suomessa Alankomaiden yhdistys. Muutamat muutkin sanovat, että he olivat jo kuusikymmentä luvulla liitäneet jäseniksi. Yhdistyksen kunniajäsen oli edesmennyt pappi Robert de Caluwe (1916-2005), joka muutti Suomeen vuonna 1940. Pappi de Caluwe on erittäin tunnettu maalaamistaan ikoneista.

Jäsenyys

Uudet jäsenet voivat ilmoittautua yhdistyksen sihteerille. Jäseneksi pääsevät kaikki Suomessa asuvat henkilöt, joilla on kiinnostusta hollannin kieleen tai kulttuuriin. Yhdistyksen jäsenet voivat olla kunniajäseniä, tavallisia jäseniä tai perhejäseniä. Jäsenmaksu on:

kunniajäsen -
tavallinen jäsen 22,00 EUR/v
perhejäsen 34,00 EUR/v

Yhdistyksen pankkitili on:
Nordea - Senaatintori, 200138-476383
IBAN:FI83200138000476383 SWIFT:NDEAFIHH

Jäsenlehden toimitus (Noorderlicht)

Michel de Ruyter
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken." target="_blank">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Sponsorit & Mainokset

Yhdistyksellä on neljä erilaista sponsoria: pääsponsori, sponsori, lehtisponsori ja mainostaja. Jäsenlehden mainoksien hinnat löytyvät toisesta taulukosta. Kiinnostaako? Ottakaa yhteyttä sihteeriin tai jäsenlehden toimitukseen.

Pääsponsori alk. 500 EUR/vuosi Logo linkin kanssa yhdistyksen www-sivuilla, jäsenlehdessä (Noorderlicht) sekä yhdistyksen uutiskirjeissä. Oikeus saada yksi A4-kokoinen mainos jäsenlehdessä vuodeksi (4-5 numeroa/vuosi).
Sponsori 300 EUR/vuosi Logo linkin kanssa yhdistyksen www-sivuilla, jäsenlehdessä (Noorderlicht) sekä yhdistyksen uutiskirjeissä. Oikeus saada yksi A5-kokoinen mainos jäsenlehdessä vuodeksi (4-5 numeroa/vuosi).
Lehtisponsori 200 EUR/numero Oikeus saada kahden sivun artikkeli/mainos (A4) yhteen jäsenlehden numeroon (Noorderlicht).
Mainostaja alk. 35 EUR/numero Oikeus saada mainos alla olevilla hinnoilla.

Mainos A4 125 EUR/numero Yksi A4-kokoinen mainos yhteen jäsenlehden numeroon (Noorderlicht).
Mainos A5 65 EUR/numero Yksi A5-kokoinen mainos yhteen jäsenlehden numeroon (Noorderlicht).
Mainos A6 35 EUR/numero Puolikas A5-kokoinen (eli A6) mainos yhteen jäsenlehden numeroon (Noorderlicht).
Logo linkin kanssa www-sivuilla 15 EUR/kk tai 150 EUR/vuosi Logo n. 100x50 pixeliä yhdistyksen www-sivujen alapalkissa.